Jesteś tutaj: Start

Strona główna

  • Drukuj zawartość bieżącej strony

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 23 WE WROCŁAWIU IM. GEN. STEFANA "GROTA" ROWECKIEGO

 

● Barbara Bonert-Kret - logopeda szkolny




Godziny pracy: Środa 13-14 ● Czwartek 8-16 ● Piątek 8-14

Przebieg terapii logopedycznej.

1. Wrzesień - diagnoza logopedyczna.
2. Przekazanie Informacji rodzicom dotyczącejrodzaju wady wymowy oraz godziny zajęć logopedycznych.
3. Po wyrażeniu zgody na uczestniczenie dziecka w zajęciach logopedycznych, rodzice powinni przyjść na konsultację logopedyczną w celu uzyskania instruktarzu dotyczącego wykonywanych ćwiczeń.
4. Zajęcia odbywają się, co tydzień w wyznaczonym dniu i o wyznaczonej godzinie.
5. W trakcie zajęć dzieci otrzymują ćwiczenia i materiały do domu.


JAK OSIĄGĄĆ SUKCES LOGOPEDYCZNY

  1. Początkiem sukcesu logopedycznego jest prawidłowa diagnoza logopedyczna.
  2. Spotkanie rodzica z logopedą w celu uzyskania informacji na temat prawidłowej formy ćwiczeń.
  3. Systematyczne uczęszczanie dziecka na zajęcia logopedyczne.
  4. Codzienne ćwiczenia logopedyczne rodzica z dzieckiem w domu - min. 5 razy w tygodniu.
  5. Zajęcia z dzieckiem w szkole, gabinecie czy w domu powinny być atrakcyjne, co zwiększa jego motywację i chęć do współpracy.
  6. Zajęcia powinny odbywać się w atmosferze spokoju.
  7. Dziecko powinno być chwalone nawet za minimalnesukcesy.
  8. Brak systematyczności w pracy z dzieckiem nie przynosi efektów oraz powoduje frustrację i zniechęcenie u dziecka. Systematyczność, intensywność, atrakcyjność i poprawność wykonywanych ćwiczeń jest podstawą sukcesu logopedycznego..

Proponowane materiały i gry logopedyczne.

Gry:

  • 1. Ładnie mówię głoski [s,z,c,dz]
  • 2. Ładnie mówię głoski [sz,ż,cz,dż]
  • 3. Ładnie mówię głoski [ś,ź,c,dź]
  • 4. Ładnie mówię głoski [k,g,h]
  • 5. Gry planszowe 2 w 1 „Kto prędzej”; „Dwie wieże”–dotyczy głosek [s,z,c,dz],[sz,ż,cz,dż] oraz [t,d]
  • 6. Gry planszowe 2 w 1 : „Ślimak” [ś,ź,ć,dź] oraz „Czterolistna koniczyna [sz,ż,cz,dż]
  • 7. Piotruś logopedyczny [na każdą głoskę]
  • 8. LogicoPiocolo wyd. Mac-dwie książeczki wsuwane „Trudne głoski sz,cz,ż]” oraz „Trudne głoski [sz,s,ż,z]”
  • 9. PUS ABC cz.1 litery A-L 10.PUS ABC cz.1 litery Ł-Z, Dwuznaki, Rzeczowniki

Literatura dla dzieci posiadających umiejętność czytania.

  • 1. A.Chrzanowska „Zabawy i ćwiczenia logopedyczne” [s,z,c,dz] [sz,ż,cz,dż] [l,r] [ś,źć,dź] [k,g,t,d]
  • 2. A.Czerniakowska „Rabarbar Barbary” – materiały na głoskę [r]
  • 3. M.Wrzesińska „Chcę poprawnie mówić. Ćwiczenia logopedyczne” Zeszyty ćwiczeń na każdą głoskę osobny w zależności od wady wymowy.
  • 4. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy sz,ż,cz,dż.”
  • 5. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy s,z,c,dz”.
  • 6. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy t,d,n”.
  • 7. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy l,r.”

    Literatura dla dzieci, które nie opanowały umiejętności czytania.

  • 1. B.Czernik „Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek p,b,t,d.”
  • 2. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [l].”
  • 3. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [r].”
  • 4. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [s,z,c,dz].”
  • 5. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[sz,ż,cz,dż.”
  • 6. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[ś,ź,ć,dź].


POMOCE LOGOPEDYCZNE