Strona główna
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 23 WE WROCŁAWIU IM. GEN. STEFANA "GROTA" ROWECKIEGO
● Barbara Bonert-Kret - logopeda szkolny
Godziny pracy: Środa 13-14 ● Czwartek 8-16 ● Piątek 8-14
Przebieg terapii logopedycznej.
1. Wrzesień - diagnoza logopedyczna.
2. Przekazanie Informacji rodzicom dotyczącejrodzaju wady wymowy oraz godziny zajęć logopedycznych.
3. Po wyrażeniu zgody na uczestniczenie dziecka w zajęciach logopedycznych, rodzice powinni przyjść na konsultację logopedyczną w celu uzyskania instruktarzu dotyczącego wykonywanych ćwiczeń.
4. Zajęcia odbywają się, co tydzień w wyznaczonym dniu i o wyznaczonej godzinie.
5. W trakcie zajęć dzieci otrzymują ćwiczenia i materiały do domu.
JAK OSIĄGĄĆ SUKCES LOGOPEDYCZNY
- Początkiem sukcesu logopedycznego jest prawidłowa diagnoza logopedyczna.
- Spotkanie rodzica z logopedą w celu uzyskania informacji na temat prawidłowej formy ćwiczeń.
- Systematyczne uczęszczanie dziecka na zajęcia logopedyczne.
- Codzienne ćwiczenia logopedyczne rodzica z dzieckiem w domu - min. 5 razy w tygodniu.
- Zajęcia z dzieckiem w szkole, gabinecie czy w domu powinny być atrakcyjne, co zwiększa jego motywację i chęć do współpracy.
- Zajęcia powinny odbywać się w atmosferze spokoju.
- Dziecko powinno być chwalone nawet za minimalnesukcesy.
- Brak systematyczności w pracy z dzieckiem nie przynosi efektów oraz powoduje frustrację i zniechęcenie u dziecka. Systematyczność, intensywność, atrakcyjność i poprawność wykonywanych ćwiczeń jest podstawą sukcesu logopedycznego..
Proponowane materiały i gry logopedyczne.
Gry:
- 1. Ładnie mówię głoski [s,z,c,dz]
- 2. Ładnie mówię głoski [sz,ż,cz,dż]
- 3. Ładnie mówię głoski [ś,ź,c,dź]
- 4. Ładnie mówię głoski [k,g,h]
- 5. Gry planszowe 2 w 1 „Kto prędzej”; „Dwie wieże”–dotyczy głosek [s,z,c,dz],[sz,ż,cz,dż] oraz [t,d]
- 6. Gry planszowe 2 w 1 : „Ślimak” [ś,ź,ć,dź] oraz „Czterolistna koniczyna [sz,ż,cz,dż]
- 7. Piotruś logopedyczny [na każdą głoskę]
- 8. LogicoPiocolo wyd. Mac-dwie książeczki wsuwane „Trudne głoski sz,cz,ż]” oraz „Trudne głoski [sz,s,ż,z]”
- 9. PUS ABC cz.1 litery A-L 10.PUS ABC cz.1 litery Ł-Z, Dwuznaki, Rzeczowniki
Literatura dla dzieci posiadających umiejętność czytania.
- 1. A.Chrzanowska „Zabawy i ćwiczenia logopedyczne” [s,z,c,dz] [sz,ż,cz,dż] [l,r] [ś,źć,dź] [k,g,t,d]
- 2. A.Czerniakowska „Rabarbar Barbary” – materiały na głoskę [r]
- 3. M.Wrzesińska „Chcę poprawnie mówić. Ćwiczenia logopedyczne” Zeszyty ćwiczeń na każdą głoskę osobny w zależności od wady wymowy.
- 4. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy sz,ż,cz,dż.”
- 5. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy s,z,c,dz”.
- 6. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy t,d,n”.
- 7. G.Krzysztoszek „Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy l,r.”
- 1. B.Czernik „Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek p,b,t,d.”
- 2. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [l].”
- 3. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [r].”
- 4. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska [s,z,c,dz].”
- 5. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[sz,ż,cz,dż.”
- 6. B.Senkowska „Seria logopedyczna sylaby, słowa,wyrazy.Ćwiczenia artykulacyjne głoska[ś,ź,ć,dź].
Literatura dla dzieci, które nie opanowały umiejętności czytania.